خوشنویسی روزحافظ - کراپ‌شده - کراپ‌شده

رئیس انجمن خوشنویسان استان البرز گفت: مشارکت هنرمندان در گرامیداشت روز حافظ و خطاطی با محوریت اشعار این غزلسرای بلند آوازه ادبیات فارسی می‌تواند مانند آیینه‌ای، هویت ملی و ادبی ما را منعکس کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی مهری در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز حافظ و هفته خوشنویسی و برپایی کارگاه یک روزه ورکشاپ‌های هنری‌ نگارگری و خوشنویسی در پارک ایران کوچک، اظهار کرد: هدف از برگزاری این ورکشاپ‌ها برقراری پیوند بیشتر میان هنر و هنرمند با جامعه فرهنگی و فرهنگ دوست است.


این استاد خوشنویسی افزود: خط و خوشنویسی اصیل‌ترین هنر اسلامی محسوب می‌شود و مشارکت هنرمندان در گرامیداشت روز حافظ و خطاطی با محوریت اشعار این غزلسرای بلند آوازه ادبیات فارسی می‌تواند مانند آیینه‌ای، هویت ملی و ادبی ما را منعکس کند.


وی کشف استعدادهای هنرمندان بومی را یکی دیگر از مزایای برگزاری این ورکشاپ‌ها برشمرد و گفت: مدیریت شهری می‌تواند با برگزاری جشنواره‌های هنری، هر ساله آثار فاخر خوشنویسی را انتخاب کند و در اکران عمومی شهر از آن‌ها استفاده کند.


رئیس انجمن خوشنویسان استان البرز با اشاره به اینکه هنرمندان بخشی از هویت این شهر هستند، بیان داشت: معرفی هنر و چهره‌های هنری یکی از وظایف مجموعه مدیریت شهری است که این موضوع در ورکشاپ هنری ایام فاطمیه با حضور ۲۰ استاد هنرمند نقاش و خوشنویس، ورکشاپ هنری سه روزه عید غدیر و ورکشاپ هنری محرم۱۴۰۳ پارک ملی ایران کوچک شاخص‌تر بوده است.


شایان ذکر است آیین گرامیداشت روز حافظ و هفته خوشنویسی، روز جمعه ۲۰ مهر ماه در کرج، میدان جمهوری، پارک ملی ایران کوچک برگزار شد.

خوشنویسی منعکس کننده هویت ملی و ادبی ما است


منتشر شده در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =